Witajcie
J
W
tym tygodniu będziemy „wędrować” po Polsce oraz poznawać polskie legendy. Przeczytajcie, co zaplanowałam dla
Was na najbliższe dni.
Fragment wiersza E. Stadtmuller „Legendy
polskie”. Postacie występujące w
legendach. Skróty wyrazów. Niezwykłe lekcji rytmiki – „Historia Polski”.
2.
Z
wizytą w najstarszych miastach Polski.
Najstarsze miasta Polski. Stopniowanie
przymiotnika. Rebusy. Słuchanie legendy „Pan Twardowski”. Odejmowanie liczb
dwucyfrowych. Rzuty do celu. Tekst „Wycieczka do Krakowa” – videolekcja.
3.
Palcem
po mapie.
Mapa Polski. Informacje o Polsce.
Uzupełnianie zdań wyrazami. Zasady pisowni wielką literą – wiersz „Wielka
litera”. Odejmowanie liczb dwucyfrowych. Wyroby ceramiczne i sposób ich
wytwarzania.
4.
Stopka
królowej Jadwigi.
Komiks „Stopka królowej Jadwigi”. Plan
wydarzeń. Równoważniki zdań. Co to jest kwadrans?
5.
Legenda
a baśń.
Legenda „Łopata małego piekarczyka”.
Historyjka obrazkowa do legendy. Różnice między legendą a baśnią. Powtórzenie
materiału z edukacji matematycznej. Teatrzyk kukiełkowy.
Podczas
videolekcji będziemy również czytać wybrane legendy.
Do dzieła!
Trochę o
polskich legendach…
Czy wiecie co to jest legenda? Przeczytajcie.
Posłuchajcie prezentacji „Skąd ta legenda?”. Czy wiecie w których
miastach wydarzyły się te legendy? Spróbujcie odpowiedzieć sami podczas
słuchania i oglądania, a później sprawdźcie, czy dobrze myśleliście - pod linkiem
znajdziecie odpowiedź.
1
legenda o smoku Wawelskim – Kraków
2
legenda o syrence – Warszawa
3
legenda o koziołkach – Poznań
Przeczytajcie
fragment wiersza E. Stadtmuller „Legendy
polskie”.
Wykonajcie
w ćwiczeniach zadania:
Ćwiczenia
język polski, strona 15 zadanie 2 i 3 (bez kropki).
Skróty wyrazów.
Spójrzcie,
wszystkie skróty podane w ramce mają na końcu kropkę. Jeżeli zaś jakiś skrót
kończy się tą samą literą co wyraz, wtedy nie ma on na końcu kropki, np.
* numer – nr (bez kropki na końcu)
* według
– wg
Wykonajcie
w ćwiczeniach zadania:
Ćwiczenia
język polski, strona 16 zadanie 4, 5 i 7.
Niezwykłe lekcji
rytmiki – „Historia Polski”.
Włączcie
teraz rytmiczną piosenkę, która opowiada o naszym kraju. Posłuchajcie uważnie tekstu, a
następnie puśćcie jeszcze raz i maszerujcie po pokoju zgodnie z rytmem.
Pozdrawiam
Was gorąco J
Alvaro
OdpowiedzUsuńJagoda P.
OdpowiedzUsuńMaks Reszke
OdpowiedzUsuńKasia J.
OdpowiedzUsuńMateusz G.
OdpowiedzUsuńMarcel K.
OdpowiedzUsuńMarcel W.
OdpowiedzUsuńNatalia I.
OdpowiedzUsuńMałgorzata Olszewska
OdpowiedzUsuńMateusz Sz
OdpowiedzUsuńOla M.
OdpowiedzUsuńMaja M
OdpowiedzUsuńPiotr M
OdpowiedzUsuńMarcin Cz.
OdpowiedzUsuńKarol O.
OdpowiedzUsuńSasza M.
OdpowiedzUsuńKORNELIA Ł
OdpowiedzUsuńOla Z
OdpowiedzUsuń