Czy
zaobserwowaliście za oknem pierwsze oznaki wiosny?
Dzisiaj chciałabym, byśmy „porozmawiali” o obecnym miesiącu. Przeczytajcie najpierw wiersz Joanny Kulmowej „W marcu jak w garncu”. Kto nie wie, później dowie się co znaczy przysłowie zawarte w tytule utworu. Dobrego czasu!
Dzisiaj chciałabym, byśmy „porozmawiali” o obecnym miesiącu. Przeczytajcie najpierw wiersz Joanny Kulmowej „W marcu jak w garncu”. Kto nie wie, później dowie się co znaczy przysłowie zawarte w tytule utworu. Dobrego czasu!
J. Kulmowa „W
marcu jak w garncu”
Miesza
się.
Bulgocze.
Burzy.
Słońcem
zbiera w każdej
Przydrożnej
kałuży.
To
zastyga przymrozkiem niewielkim,
to
zielonych pąków wypuszcza bąbelki,
to
znów śniegiem jak kożuchem się zetnie.
to
się wiatrem zakotłuje po ogrodach,
aż
się nam uwarzy marcowa pogoda.
I
przeleje się, wykipi mokrym kwietniem.
W
piątek zaczęliście pracę z e-podręcznikiem. Dzisiaj do niego wracamy.
Kliknijcie w link poniżej i wybierzcie:
Blok 25. Jesteśmy zmęczeni zimą (bazie)
è Temat
110. Harce z marcem (serduszko)
Dowiecie się, co znaczy przysłowie „W marcu jak w
garncu”, wykonacie obliczenia kalendarzowe (na 3 stronie kliknijcie w zielonego
robota – powie Wam jakie macie zadanie), będziecie również odejmować i słuchać
słuchowiska (4 strona). Powodzenia!
Tworzymy
rodziny wyrazów.
Pamiętacie, co to jest rodzina wyrazów? Poniżej
przypomnienie. Napiszcie w zeszycie rodzinę wyrazów: wiosna oraz kwiat.
Gramy
marcowy utwór.
Weźcie
do ręki kartkę lub gazetę, a następnie, zarówno dźwiękami, jak i z
pomocą gazety, naśladujcie odgłosy wiosennej pogody. Oto propozycje:
1.
szum
wiatru – wymawianie głoski „sz”;
2.
gwizd
wiatru – gwizdanie, dmuchanie w gazetę;
3.
deszcz
– stukanie paluszkami w gazetę (im mocniejszy deszcz, tym szybciej i głośniej);
4.
burza
– gniecenie gazety.
Dobrej zabawy i do jutra J
WSPOMAGANIE
Dzisiaj dla Ciebie gra „Brakujący fragment”. Spośród
czterech obrazków musisz wybrać ten, którego brakuje na zdjęciu. Aby zacząć,
kliknij w link poniżej. Dobrej zabawy! J
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz